23 Mart 2018 Cuma

Havayolu Sektöründe Veriye Erişebilirlik-Yılmaz Parlar

Havayolu Sektöründe Veriye Erişebilirlik

Dünyaya %100 yerli ve milli havacılık yazılımları ihraç eden tek Türk bilişim şirketi olan Hitit, havayolu şirketleri başta olmak üzere seyahat sektörü oyuncularının yararlanabileceği bir beyaz bülten çalışması yaptı. Çalışma veriye birinci elden sahip olan havayollarının, bu verileri yolcu hizmet sistemleri (PSS) alanında daha etkin bir şekilde kullanabilmeleri yönünde yol gösterici bir nitelik taşıyor.


“Havayolu şirketleri artan rekabet koşullarıyla nasıl başetmeli?” “Havayolu şirketleri kendilerini nasıl farklılaştırabilir?” “Düşük kar marjları ile çalışan havayolu şirketleri gelirlerini nasıl arttırabilir?” Bu ve benzeri birçok soruya getirilecek çözüm önerilerinin havayolu firmalarının gelişmesine ve büyümesine yardımcı olacağını düşünen Hitit, İngiltere merkezli Travel Technology Research (T2RL) şirketi ile birlikte sivil havacılık sektörüne yol gösterecek bir çalışmaya ev sahipliği yaptı.
Sivil havacılık alanında bağımsız bir araştırma ve danışmanlık firması olan T2RL’in araştırma ve bulgularıyla hazırlanan “Havayolu Sektöründe Veriye Erişebilirlik” isimli rapor, havayolu firmalarının iş geliştirme süreçlerine olumlu katkı sağlayacak bir içerik taşıyor. Rapor, yolcularla birebir temas kurarak, veriye birinci elden sahip olan havayollarının, bu verileri yolcu hizmet sistemleri alanında daha etkin bir şekilde kullanabilmeleri yönünde yol gösterici bir nitelikte.
Havayolu şirketlerinin yolcu hizmet sistemleri alanında nasıl daha etkin olabilecekleri ve veriye erişimin ve verinin en etkin şekilde işlenmesinin önemine atıf yapan rapor hakkında Hitit Genel Müdürü Nur Gökman, şu açıklamalarda bulundu: “Sektörün büyüklüğü ve cazibesi nedeniyle, sivil havacılık pastasından pay almak isteyen onlarca yatırımcı ve girişimcinin bu sektöre giriş yaptığı, fakat bir o kadarının da yüksek maliyetlere ve rekabetçi piyasa koşullarına dayanamayarak kapandığını biliyoruz. Nitekim bağımsız firmalarca yapılan araştırmalar, 2017 yılında dünya çapında 52 yeni havayolu firmasının kurulduğunu, 48 tanesinin de faaliyetlerini sonlandırdığını veya askıya aldığını gösteriyor. Sivil havacılık alanında faaliyet gösteren bir firma olarak, sektörün hem yolcular hem de havayolu firmaları lehine gelişmesi en büyük arzumuz. Bu nedenle, havayolu firmalarının sadece biletleme işlemi yapan, uçuşları ve ekipleri koordine eden atıl bir pozisyondan çıkarak, ellerindeki veriyi modern pazarlama teknikleriyle çok daha etkin bir şekilde kullanabilecekleri bir pozisyona gelmelerini istiyoruz. 21. yüzyılın dinamik, teknolojik ve yeniliklere açık yolcuları için zengin bir seyahat deneyimi sunabilmek için ellerinde yeterli veri olan havayolu firmalarının, bu sayede operasyonlarını çok daha verimli bir şekilde yönetebileceklerini düşünüyorum. Hitit olarak T2RL’in katkılarıyla hazırladığımız raporun, iş geliştirme alanında havayolu firmalarının vizyonlarına katkı sağlayacak bir çalışma olmasını umuyorum.”
Rapora Hitit’in kurumsal internet sayfasından ulaşabiliyor:
1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri, sektörün hızla büyüyen oyuncularının en çetin ve karmaşık ihtiyaçlarını dahi karşılayabilecek düzeyde yeni nesil havayolu, havaalanı ve seyahat yazılım ürünleri ve servisleri sağlamaktadır. PAX / DCS ürünleri, rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama ve sadakat yönetimi ihtiyaçlarını karşılarken, Crane RA, Crane CA, Crane SP, Crane OCC, Crane CREW ve Crane ALM, sırasıyla, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü /charter yönetim ihtiyaçlarını karşılamaktadır.
Müşterileriyle kurduğu yakın ilişkileriyle tanınan Hitit, ürünleri ve servisleri ile ilgili olduğu kadar, müşteri hizmetleri konusunda da mükemmel geri dönüşler almakta ve bu geri dönüşleri daha da kaliteli ve başarılı hizmetlere dönüştürmektedir. Rezervasyon sistemleri üzerinden geçen 55 milyondan fazla yolcu ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan müşteri portföyünü hızla çoğaltmaya ve çeşitlendirmeye devam etmektedir.


yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder